Vihreät ovat asettaneet ennätysmäärän ehdokkaita Varsinais-Suomessa

Mediatiedote 2.3.2017, Turku

Vihreät ovat asettaneet ennätysmäärän ehdokkaita Varsinais-Suomessa, yhteensä 306 ehdokasta 18 kunnassa. Lisäystä edellisiin vaaleihin on 29 %. Täysi 100 hengen ehdokaslista jätettiin Turussa. Seuraavaksi suurimmat listat ovat Kaarinassa ja Salossa, 33 ehdokasta molemmissa.

Piirin lopullinen vihreiden ehdokkaiden määrä on tarkentunut tänään 2.3. Varsinais-Suomessa voi äänestää vihreitä Kaarinassa (33 ehdokasta), Kemiönsaaressa (12), Koski Tl:ssä (3), Laitilassa (4), Liedossa (18), Loimaalla (10), Maskussa (10), Naantalissa (18), Paimiossa (6), Paraisilla (18), Pöytyällä (6), Raisiossa (13), Ruskolla (11), Salossa (33), Sauvossa (3), Somerolla (6), Turussa (100) ja Uudessakaupungissa (2). Eniten ehdokkaita saatiin lisää Salossa, 12 enemmän kuin edellisellä kerralla. Suhteellisesti suurimmat lisäykset ehdokasmäärissä nähtiin Pöytyällä ja Somerolla, joissa oli vuoden 2012 vaaleissa molemmissa vain yksi ehdokas, nyt molemmissa on kuusi.

– Paikallistoimijat ovat tehneet todella hyvää työtä ehdokasmäärän kasvattamiseksi, ja näillä listoilla ja ehdokkailla on hyvät edellytykset vaalivoittoon Varsinais-Suomessa, Vihreiden piirin puheenjohtaja Heidi Haapala sanoo.

Puolueen puheenjohtaja, kansanedustaja Ville Niinistö on ehdolla Turussa.

Lisätietoja:
Vihreän liiton Varsinais-Suomen piiri ry:n puheenjohtaja Heidi Haapala, p. 044 518 9594

Elokuu  2017
MaTiKeToPeLaSu