Varsinais-Suomen vihreät järjestää eduskuntavaaliehdokkaiden valinnasta neuvoa-antavan jäsenkyselyn lokakuussa 2018. Kyselyssä on kaikkiaan 20 ehdokasehdokasta. Kysely tehdään sähköpostitse verkkokyselynä 1.–7.10.2018.

Vihreiden jäsenet pääsevät näin Varsinais-Suomessa vaikuttamaan suoraan 14.4.2019 järjestettävien eduskuntavaalien ehdokasasetteluun. Kyselyyn pääsevät vastaamaan kaikki Vihreiden varsinaissuomalaiset jäsenet, jotka ovat vuoden 2018 alkaessa täyttäneet 15 vuotta ja maksaneet puolueen vuoden 2018 jäsenmaksun 31.8.2018 mennessä.

Kyselyssä kysytään Vihreiden varsinaissuomalaisilta jäseniltä, keitä vihreiden yhdistysten ehdottamista henkilöistä he kannattavat eduskuntavaaliehdokkaiksi. Kyselyssä voi kannattaa kaikkiaan yhdeksää ehdokasta paremmuusjärjestyksessä. Kyselyn tulosta käytetään valittaessa piirin eduskuntavaaliehdokkaita.

Ehdokkaisiin pääsee tutustumaan muun muassa sitä varten järjestettävässä vihreiden jäsenillassa perjantaina 28.9. klo 18-20 Turun pääkirjaston Studiossa, Linnankatu 2. Tervetuloa.

Varsinais-Suomen vihreät nimeävät ensimmäiset eduskuntavaaliehdokkaansa piirijärjestön kokouksessa Turussa la 13.10.2018

Tutustu ehdokkaisiin täällä.