Jan Vuorenlaakso ja Kai Schneider

Varsinais-Suomen vihreät on nimennyt Kaarinassa la 15.12.2018 pidetyssä syyskokouksessaan eduskuntavaaliehdokkaiksi luonto-ohjelmapalveluyrittäjä, muusikko, kaupunginvaltuutettu Kai Schneiderin Salosta sekä Vakka-Suomen vihreiden puheenjohtaja, projektipäällikkö Jan Vuorenlaakson Uudestakaupungista.

Kai Schneider, 58, Salo, on toiminut Teijon kansallispuistossa Metsähallituksen sopimusyrittäjänä jo yli 20 vuotta. Huoli luonnon monimuotoisuuden säilyttämisestä sai hänet kiinnostumaan poliittisesta asioihin vaikuttamista.

– Haluan vaikuttaa poliittisilla päätöksillä olemassaolomme jatkumiseen tällä planeetalla. Emme voi viedä nuorilta tulevaisuutta leikkaamalla koulutuksesta ja tehdä heidän elämästään mahdotonta käyttämällä luonnonvarat loppuun jatkuvan talouskasvun metodilla, kertoo Kai Schneider.

Jan Vuorenlaakso, 45, Uusikaupunki, työskentelee Laitilan Nuorisoverstaalla projektipäällikkönä työllistämistä edistävissä hankkeissa. Vuorenlaaksolla on takana pitkä kansainvälinen ja kotimaassa tehty työura ja koulutustausta lastenoikeuksien, lapsuusajan sekä hyvinvoinnin ja onnellisuuden tutkimuksesta.

– Mielestäni köyhyyden torjunta onnistuu parhaiten työtä tekemällä ja kouluttautumalla. Koulutusta täytyy kehittää siten, että opiskelu onnistuu kaikkialla Suomessa asuinpaikasta riippumatta. Koulutuksen ja työllistämisen lisäksi nuorisotakuuseen tulisi sisältyä kaikki hyvinvointia tukeva ja osallisuutta ja yhteisöllisyyttä lisäävä toiminta, kertoo Jan Vuorenlaakso.

Varsinais-Suomen vihreillä on nyt nimettynä kaikkiaan 16 eduskuntavaaliehdokasta. Vihreät asettavat Varsinais-Suomessa eduskuntavaaleihin täyden 17 ehdokkaan listan. Listan viimeinen ehdokas nimetään vuoden 2019 alussa. Vihreiden tavoitteina eduskuntavaaleissa Varsinais-Suomessa on 17 prosentin kannatusosuus ja kolme kansanedustajaa.

Lisätietoja:
Kai Schneider, p. 040 522 6325