Vihreiden uusi puoluejohto valittiin Porin puoluekokouksessa 15.-16.6.2019 seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Luottamustoimiin valittiin useita varsinaissuomalaisia vihreitä, muun muassa puoluehallituksen jäseneksi Mari Kousa-Kuusisto ja puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtajaksi Riina Lumme.

Varsinais-Suomesta vihreiden puoluehallitukseen valittiin turkulainen Mari Kousa-Kuusisto. Puoluehallituksen tärkeimpiin tehtäviin kuuluu huolehtia puoluekokousten ja valtuuskunnan päätösten täytäntöönpanosta sekä suunnitella ja ohjata puolueen toimintaa ja vaalivalmisteluja.

– Haluan antaa kaiken partiossa hankitun johtamis- ja osallistamisosaamiseni vihreiden käyttöön niin, että vihreät voivat kasvaa koko Suomen puolueeksi ja tehdä politiikkaa yhä avoimemmin, Mari Kousa-Kuusisto kertoo.

Riina Lumme Turusta valittiin vihreiden puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtajaksi. Puoluevaltuuskunta toimii puoluekokousten välillä puolueen ylimpänä poliittisena linjanvetäjänä.

– Puoluevaltuuskunta päättää vihreiden keskeisimmistä poliittisista linjoista ja vastaa ohjelmapaperien päivittämisestä. Varapuheenjohtajana haluan varmistaa, että kaikki pääsevät tasapuolisesti sanomaan mielipiteensä, asuinpaikasta tai jäsenyhdistyksestä riippumatta, Riina Lumme kuvailee tehtäväänsä.

Puoluevaltuuskunnan jäseniksi varsinais-Suomesta valittiin Pekka Heikkilä, Raisio (varajäsenenään Eeva-Maria Kuparinen, Kaarina), Johanna Niemi, Turku (varajäsenenään Rami Käkönen, Masku), Tatu Virta, Turku (varajäsenenään Jukka Väisänen, Turku) sekä Olli-Pekka Paasivirta, Turku (varajäsenenään Kati Systä, Åbo).