Johanna Kuusenoja on Pöytyän Vihreiden valtuustoryhmän puheenjohtaja, kunnanvaltuutettu ja kunnanvaltuuston 3. vpj. Hän on myös Maaseutu- ja erävihreiden hallituksen jäsen. Vapaa-aikanaan Johannan löytää joko metsästä tai Pöytyän teatterin lavalta. Johanna toimii myös aktiivisesti eläinsuojelun parissa ja on Pöytyän seudun luonnonsuojeluyhdistyksen puheenjohtaja.

Olen ensimmäinen Vihreä valtuutettu Pöytyällä koskaan. Pöytyän Vihreille kuluva valtuustokausi on ollut siis ensimmäinen laatuaan ja Vihreä valtuustoryhmä on koostunut tämän kauden aikana yhdestä varsinaisesta valtuutetusta ja kahdesta varavaltuutetusta. Nyt kun valtuustokautta tarkastelee lähes neljän vuoden jälkeen, voi todeta, että paljon olemme saaneet aikaiseksi ja todella paljon olemme ennen kaikkea oppineet kuntapolitiikasta.

Vihreä valtuustoryhmä teki useampia aloitteita valtuustokauden aikana: mm. Hinku-hankkeeseen liittymisestä ja osallistavan budjetoinnin aloittamisesta Pöytyällä. Osallistava budjetointi on käytössä jo vuonna 2021 ja Hinku-kuntiin liittymisestä ollaan tekemässä tarkempaa selvitystä. Tämän valtuustokauden aikana on otettu ensimmäiset askeleet kohti kuntaa, joka tekee kestävän kehityksen mukaisia, ympäristötietoisia päätöksiä.

On ollut upeaa olla mukana rakentamassa Pöytyän kunnan strategiaa, kehittämässä kunnan toimintaa, tuoda Vihreitä arvoja keskusteluun sekä kunnanhallituksen pöydän ääressä valtuuston kolmantena varapuheenjohtajana että tietysti itse valtuustossa.

Pöytyän Vihreillä on ollut edustus valtuustokauden aikana myös yhteisöllisyys- ja tarkastuslautakunnassa ja Liedon ympäristöterveyslautakunnassa, sekä varajäsenyys Paimionjoki-yhdistyksessä. Ryhmämme on tehnyt näissäkin luottamustoimissa töitä Vihreiden arvojen mukaisesti, korostaen ympäristönsuojelun merkitystä ja koulutuksen tärkeyttä, torjuen köyhyyttä sekä pyrkimällä lisäämään työtä ja tasa-arvoa Pöytyälle.

Päätöksenteko on ennen kaikkea yhteistyötä, keskustelua, neuvotteluja ja välillä kompromissejakin. Ja tätä nyt aloittamaamme työtä mm. ilmastonmuutoksen hillinnän ja päästövähennysten ja ilmastoystävällisten päätösten eteen: sitä tahdomme jatkaa myös tulevalla valtuustokaudella.

Lähde sinäkin ehdokkaaksi ja tehdään yhdessä töitä ilmastonmuutoksen hillinnän, tasa-arvon, köyhyyden torjumisen ja laadukkaan koulutuksen turvaamisen eteen.

Tehdään Pöytyästä aidosti yrittäjäystävällinen kunta, joka näyttäytyy houkuttelevana asuinpaikkana kaikenlaisille ihmisille. Meillä on tilaa!