Kuntapolitiikassa on paljon erilaisia mahdollisuuksia parantaa eläinten oikeuksia. Eläinvihreät ry on vuonna 2019 perustettu valtakunnallinen Vihreä yhdistys. Yhdistyksen perustamisen lähtökohtana on ollut nostaa paremmin eläinpoliittiset näkökulmat huomioon päätöksenteossa, sekä myös herättää maanlaajuisesti keskustelua eläinten arvostuksesta ja hyvinvoinnista. Usein ajatellaan, että eläinsuojelutyö vaatii paljon lakimuutoksia, mutta käytännössä työtä tehdään paljon paikallisesti ja kuntapolitiikan kautta pystytään konkreettisesti, lukuisin eri tavoin parantamaan eläinten hyvinvointia ja elinolosuhteita. On tärkeää huomata, etteivät monet parannukset vaadi juurikaan lisää rahaa, vaan sitä että hyödynnetään paremmin jo olemassa olevia resursseja. Vihreät kunnat ovat eläin- ja luontoystävällisiä ja hyviä kaikille elollisille, myös ihmisille. Paikallisessa päätöksenteossa on tärkeä ottaa huomioon se, miten vahvasti ihmisten, eläinten ja luonnon hyvinvointi on sidoksissa toisiinsa. Näin pystymme ennaltaehkäisemään eläinsuojeluongelmia ja huomioimaan eläineettiset näkökulmat kunnallisessa päätöksenteossa. Liity mukaan jäseneksi ja lähde muuttamaan maailmaa. Eläinvihreissä tehdään kestävää politiikkaa, jossa eläintenoikeudet eivät ole pelkkää sanahelinää.

Tutustu Eläinvihreiden toimintaan tarkemmin ja liity jäseneksi: