Varsinais-Suomen vihreiden piirihallitus nimesi viimeisen ehdokkaan 2.4.2023 pidettäviin eduskuntavaaleihin. Vihreillä on nyt nimettynä täysi 17 eduskuntavaaliehdokkaan lista Varsinais-Suomessa.

Uusin nimetty ehdokas on turkulaislähtöinen poliittinen avustaja ja sukupuolentutkimuksen maisteriopiskelija Oona Foster, 26. Hän on ehdolla eduskuntavaaleissa ensimmäistä kertaa.

– Lähdin ehdokkaaksi, koska politiikka tarvitsee lisää feminismiä. Tasa-arvo voi olla pitkällä, mutta valmis se ei ole. Haluan varmistaa, että ihmisoikeuksien turvaaminen ja eriarvoisuuden torjuminen ovat kaiken päätöksenteon keskiössä, Foster kertoo.

Varsinais-Suomen vihreiden puheenjohtaja Pekka Heikkilä toivottaa Fosterin tervetulleeksi ehdokasjoukkoon.

– Todella upeaa saada Oona eduskuntavaaliehdokkaaksemme. Oona on kokenut politiikan tuntija ja toimija. Hänen kärkiteemoihinsa kuuluu yhdenvertaisuus, jota hän on tutkinut opinnoissaan ja edistänyt käytännössä. Oonan myötä Vihreiden listalle on nimetty 17 kärkiehdokasta, joiden joukosta jokainen varsinaissuomalainen varmasti löytää sopivan äänelleen, puheenjohtaja Heikkilä lupaa.

Vihreiden eduskuntavaaliehdokkaat Varsinais-Suomessa